.......amikor valamit megálmodunk, az elménk már készen áll a megvalósításra........

2013. szeptember 30., hétfő

Szent Andrásig

Megpróbálom röviden, mert sok a tennivaló..
Az előrejelzések miatt nem vágtunk neki szombaton, mivel éppen a délies Jugó nevű szél uralkodott.
Hiába szenvedtük volna le magunkat délre, Otrantonál semmiképp nem tudunk ilyenkor átmenni az erős hullámzás és a szembeáramlat miatt. Ezért több idő jutott a felkészülésre, amit nagyon nem bántam meg.
A katamaránunk (Lagoon 450) engem sokszor egy láctalpas medvére emlékeztet, szóval nehézkes megmozdítani, de ha egyszer már cammog, akkor vágtat. A kevés katamarános tapasztalat miatt óvatosak vagyunk, 10 csomós limit van vitorla alatt, ha fölé megyünk, reffelés (csökkenteni a vitorla felületet)
Kezd alakulni a szelünk, szokásosan Borába (EK-i szél) fordult a Jugó (DNY)), úgyhogy most vágta,várhatóan jó irányból kapjuk a szelet, hála a Teremtőnek.
Tegnap du 5kor indultunk, Sukosan sirályai köszöntek, és ráfordultuk a szélre, a terv az volt, hogy még a Bora érkezése előtt kiérjünk a szigetek közül, mivel ott hisztis a szél. Motorral haladtunk, a hullámzás folyamatosan erősödött, végül 2-3 méteres magasságokat emelkedtünk-zuhantunk, a szél is beerősödött köszönhetően egy komoly frontnak, ami felettünk haladt el, egészen komoly 45 csomós szintre (max befújás 54csomó!!). Egyértelmű volt, hogy menedéket kell keresnünk. Így találtunk rá egy kedves öbölre, ami szent András nevét viseli. Nagyszüleim szülőföldjét is így hívják Békés megyében. Kicsit hazaértem.